• خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگی و هنری
  • گردشگری
  • فناوری
  • ادبیات
  • موسیقی
  • بهداشت و سلامت
ستاره نیوز
تبلیغات
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگی و هنری
  • گردشگری
  • فناوری
  • ادبیات
  • موسیقی
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگی و هنری
  • گردشگری
  • فناوری
  • ادبیات
  • موسیقی
  • بهداشت و سلامت
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
ستاره نیوز
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

اعتماد آفرینی با مشتریان در دستور کار بانک ایران زمین

بهمن 6, 1402
در اقتصادی

با فعال شدن سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات، اعتماد آفرینی با مشتریان در دستور کار بانک ایران زمین قرار گرفت.

به گزارش ستاره نیوز به نقل از پول نیوز، خدمات بانکی در شبکه گسترده‌ای تعریف می‌شود. از دریافت و پرداخت پول به ریال و دلار تا تسهیلات به اشکال گوناگون، جذابیت‌هایی است که شبکه بانکی رقم می‌زند و باعث می‌شود افراد بنابر خواسته‌هایی که دارند، نسبت به بانک گرایش پیدا کنند. اما نظام بانکی به چشم مردم تنها بستگی به خواسته هایشان ندارد، بلکه هرچقدر این خواسته‌ها محقق شود، به همان اندازه به بانک امیدوار می‌شوند.

تسهیلات در صدر خواسته مشتری

نظام بانکی رابطه خود را با مشتریان بر اساس قانون تعریف کرده است. از سپرده گذاری تا گرفتن سود بانکی، از دریافت تسهیلات تا پرداخت اقساط به همراه بهره بانکی، وثیقه گذاری و بسیاری موارد دیگر از سوی قانون مشخص شده است. اما آنچه رابطه بین مشتری و بانک را زیر سوال می‌برد، انتظارات فرا قانونی است که در بخش تسیهلات بیش از همه چالش آفرین شده و می‌شود. باور مردم بر این است که بانک باید تسهیلات را به هر مقدار در سریعترین زمان ممکن به مشتریان پرداخت کند، بهره‌ای نگیرد، اگر هم مشتری از عهده پرداخت تسهیلات برنیامد، انتخاب روش پرداخت با مشتری باشد، بدین معنا که هر وقت پول داشت، اقساط را بپردازد.

تسهیلات بحران آفرین

از آنجا که مشتریان برای دریافت تسهیلات سقفی برای خود قایل نیستند، با معضل درخواست تسهیلات ابعداد بزرگ رو به رو هستیم، معضلی که چالش ابربدهکاران بانکی را رقم زده است. امروزه بسیاری از مشتریان بانک تسهیلات کلانی دریافت کرده و قصد پرداخت آن را ندارند، این رویکرد باعث شده چالش‌هایی همچون ارتباط سوال برانگیز بین بانک و مشتری را در اذهان عمومی رقم بخورد. از سوی دیگر مدیران بانک نیز زیر سوال رفته و در معرض اتهام قرار گرفته اند.

شفافیت تنها راه چاره

در شرایط بحران آفرین کنونی، تنها راهی که می‌تواند وضعیت تسهیلات بانکی را سامان دهد، شفافیت است. اگر فردی که درخواست تسهیلات می‌کند، میزان تسهیلات، وثیقه تعریف شده، زمان پرداخت، اقساط، بهره بانکی و خلاصه صفر تا صد پرداخت تسهیلات مشخص بشود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اما نکته مهمتر این است که این اطلاعات در دید عموم قرار گیرد و همگان بدانند چه فردی چه ارتباطی با یک بانک دارد. این وضعیت مشخص می‌کند تسهیلات در چه مسیری و برای چه فردی به جریان افتاده است.

شفاف سازی‌های موثر

بدنبال اهمیت در شفاف سازی تسهیلات شبکه بانکی، مجلس شورای اسلامی به تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، بندی را اضافه کرد که بانک‌ها ملزم شدند جزیی‌ترین اطلاعات همچون نرخ سود، مدت بازپرداخت، دوره تنفس، وضعیت بازپرداخت (جاری، سررسید گذشته، معوق یا مشکوک الوصول) و نوع و میزان وثیقه دریافت شده را هر سه ماه یکبار، منتشر کنند. بند دال تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، باعث این تفاوت محسوس با قوانین بودجه سال‌های گذشته شد. بندی که شفافیت در حوزه تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط بانک‌ها را چند برابر کرد و به گفته علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در بازه زمانی کمتر از یکسال، دو میلیون میلیارد تومان یعنی معادل نیمی از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی کشور را شفاف کرد.

احترام به مشتری

بخش دیگر تسهیلات، شفاف سازی برای مشتریان است. یکی از مواردی که باعث می‌شود مشتری نسبت به تسهیلات دریافتی کم توجه یا بی انگیزه شود، نداشتن آگاهی از وضعیت تسهیلات است. اگر مشتری به صورت لحظه‌ای بداند تسهیلاتی که دریافت کرده، در چه وضعیتی قرار دارد، چه مقدار از تسهیلات باقی مانده و چه مقدار پرداخت کرده، می‌تواند برای آینده تسهیلات برنامه ریزی داشته باشد. این رفتار بانک احترام به مشتری است و بانک اثبات می‌کند برای برنامه ریزی مشتری احترام قایل است.

سامانه بارگذاری

بانک ایران زمین با درک درست از اهمیت آگاهی دادن به مشتریان و به منظور ارائه خدمات با کیفیت و افزایش رضایت مشتریان، اقدام به راه اندازی سامانه بارگـذاری و مشاهـده الکترونیکی قرارداد‌های تسهیـلات بانکی مشتریان خود کرده است. عملکرد این سامانه به اندازه‌ای اهمیت دارد که از این پس تسهیلات گیرندگان بانک ایران زمین می‌توانند اطلاعات مربوط به قرارداد تسهیلات و قرارداد وابسته خود را در سامانه OTC این بانک باگذاری و مشاهده کنند. راهکار آگاهی گرفتن نیز ساده است و مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند با وارد کردن کد ملی و شماره قرارداد تسهیلات خود در سامانه تسهیلات مشتری، اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی خود را مشاهده کنند.

برچسب: بانک ایران زمینتسهیلاتسامانه مشاهده الکترونیکیقانون بانکداریکورش شرفشاهی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 1 =

  • روند
  • دیدگاه ها
  • آخرین

آریا درفش رزم داورمسابقات مهارت بین دوکشور ایران و روسیه شد

دی 24, 1399

آریا درفش رزم، ابراهیم حقیقی و بهرام کلهرنیا داوران طراحی نشان هواپیمایی دنا شدند

دی 25, 1399

مراسم اکران خصوصی فیلم کوتاه «هرچه کنی به خود کنی» با حضور عوامل این فیلم شامگاه جمعه برگزار شد.

دی 26, 1399

CS:GO ELeague Major pools and tournament schedule announced

دی 27, 1399

چرا خانه تئاتر انتخاباتش را معوق کرد؟ / با سه هزار عضو می‌خواهند القا کنند که نماینده جامعه چند ده هزار نفری تئاتر کشورند

0

چرا برای چنین روزهایی هیچ اندوخته‌ مالی نداریم؟ / زندگی اهالی تئاتر رو به نابودی است!

0

مکاشفه ی دنیای فانتزی به تئاتر کودک معنا می دهد/امیدواری در به اجرا درآوردن مجدد نمایش های کودک رویاست!

0

انجمن صنفی تبلیغات تئاتر تشکیل می‌شود

0

«هیپ‌هاپ، زبان نسل جدید»

اردیبهشت 28, 1404

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

اردیبهشت 28, 1404

کنسرت «باغ بهار» در فرهنگسرای نیاوران

اردیبهشت 22, 1404

کتاب «یاران مختار» منتشر شد

اردیبهشت 21, 1404

آخرین اخبار

«هیپ‌هاپ، زبان نسل جدید»

اردیبهشت 28, 1404

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

اردیبهشت 28, 1404

کنسرت «باغ بهار» در فرهنگسرای نیاوران

اردیبهشت 22, 1404

کتاب «یاران مختار» منتشر شد

اردیبهشت 21, 1404
ستاره نیوز

مرجع اخبار فرهنگی و هنری ایران و جهان

مارا دنبال کنید:

دسته بندی ها

  • اجتماعی
  • ادبیات
  • اسلایدشو
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • تئاتر
  • سایر اخبار ویژه
  • سیاسی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • کتاب
  • گردشگری
  • موسیقی
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

آخرین ها

«هیپ‌هاپ، زبان نسل جدید»

اردیبهشت 28, 1404

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

اردیبهشت 28, 1404
  • درباره ستاره نیوز
  • تبلیغات
  • حریم حصوصی
  • تماس با ما

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد. استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگی و هنری
  • گردشگری
  • فناوری
  • ادبیات
  • موسیقی
  • بهداشت و سلامت

تمامی حقوق این وب سایت محفوظ می باشد. استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد.